Sinds 06-07-2023 is het mogelijk om claims voor verloren, beschadigde of bedorven zendingen direct in te dienen via ons shipping portal. In dit artikel leggen we je uit hoe dit werkt.
Claims indienen via de Shipping Portal v2:
Hier lees je hoe je dat stap voor stap kunt doen:
- Selecteer de zending waar je een claim voor wilt indienen en klik erop
- Klik op de drie puntjes aan de rechterkant van de zendingsinformatie
- Klik op Claim. Je wordt doorgestuurd naar een formulier.
- Vul het formulier in met alle benodigde informatie:
- Reden voor de claim
- Is het pakket verloren, beschadigd of bedorven?
- Soort schadevergoeding
- Afhankelijk van jouw contract kun je of een kiloprijs of de verkoopprijs claimen. Voor vragen over de voor jouw geldende afspraken, kun je contact opnemen met onze afdeling Webshop Support.
- Verkoopprijs
- Het bedrag wat de consument betaald heeft voor het geclaimde product.
- Inkoopprijs
- Het bedrag wat de webshop betaald heeft om het product in te kopen.
- Gewicht
- Het gewicht van het verloren pakket.
- Beschrijving (optioneel)
- Alle andere relevante informatie over het geclaimde product / reden van indienen van de claim.
- Bijlagen
- LET OP: Het is verplicht om een verkoop,- of inkoopfactuur toe te voegen bij het indienen van een claim.
- LET OP: Bij schade of derving is een foto als bewijsmateriaal van het product verplicht. Trunkrs is niet aansprakelijk voor schade aan de omdoos van het product als het product nog intact is.
- Reden voor de claim
- Druk op Verzenden en na een aantal minuten ontvang je een bevestigingsmail met een bevestiging van het indienen van de claim.
Gelukt! Je hebt nu een claim ingediend via onze Shipping Portal. Ons Customer Support team houd je per e-mail op de hoogte van de status van de ingediende claim.
Je kunt hier ook een video van het proces bekijken:
Om een claim in te dienen via de Shipping Portal, dien je toegang te hebben tot de Shipping Portal. Mocht je dit nog niet hebben dan kun je dit aanvragen per e-mail via tech.support@trunkrs.nl.