In het Trunkrs Shipping Portal kun je jouw prognose per dag invullen onder het tabblad ‘Prognoses’. Wij gebruiken jouw prognose om ons transport zo goed mogelijk in te plannen en jou daarmee de best mogelijke service te geven!
Wij berekenen op dit moment zelf een verwacht aantal zendingen op basis van jouw historie, maar grote afwijkingen (bij bijvoorbeeld een grote aanbieding, maar ook een sluiting van je webshop ivm vakantie) zijn lastiger te voorspellen, hier kunnen we jullie hulp goed bij gebruiken!
Hieronder vind je de uitleg over hoe de prognose ingevuld kan worden. En hier kan je een standaard format downloaden. Wij zullen periodiek een nieuw bestand uploaden met hierin ook feestdagen en weekends vermeld.
Klik op prognoses in de menubalk:
Klik op "Verzendingsgegevens uploaden" om je prognose te verzenden of bij te werken:
Na het klikken op deze button kom je op deze pagina, waar je rechtsboven op "Voorbeeld Downloaden" nogmaals onze template kan downloaden. De kolommen "Datum" en "Verwacht aantal zendingen" zijn verplicht, de andere opties zijn optioneel. Druk rechtsonder op "Volgende Stap" om door te gaan.
Hierna zul je het volgende scherm zien, sleep of upload hier ons voorbeeldfile (of een eigen file) in.
Vervolgens zul je een samenvatting van de upload zien, druk daarna weer op "volgende stap" rechts onderaan.
Wanneer je onze template gebruikt zullen de kolommen automatisch gekoppeld worden, zo niet, gebruik de drop-down menus om deze te koppelen. Klik nogmaals op "volgende stap"
De datums worden nu in het juiste formaat gezet en zullen geel oplichten.:
Druk rechtsonder op "Gegevens Importeren" en de forecast is doorgegeven en staat in ons systeem!
We hebben deze feature zo makkelijk mogelijk proberen te maken voor jullie, hieronder nog een paar punten die het vermelden waard zijn:
Als je een prognose van 0 geeft, dan gaan we ervan uit dat we die dag niet hoeven te komen ophalen en krijg je het volgende bericht te zien. Ook als je een dagje gesloten bent - of standaard op een bepaalde dag van de week niets verstuurt - geef dan een prognose van 0 op, zo weten we zeker dat we niet voor niets voor de deur staan.
Het laatste moment om een prognose in te voeren is minimaal een volledige werkdag van tevoren. Dus maandag kan er ingevoerd worden voor woensdag, dinsdag voor donderdag etc.
Prognoses in de laatste week voor de leverdatum zullen altijd nog even getoetst worden door onze planning die waar nodig contact met jullie zullen opnemen.
Wil je last-minute nog (grote) wijzigingen doorgeven, neem dan contact op met jouw Customer Succes Manager of onze planning.